نمای نزدیک ۱۳۹۴

پلتفرم موبایل: رویش

0
98
موضوع محوری: پلتفرم موبایل: رویش
تعداد صفحات: 72
حجم فایل: 0.98 مگابایت
قیمت: رایگان

معرفی این گزارش:

نمای نزدیک 1394؛ پلتفرم موبایل: رویش در این شماره، اطلاعاتی تفصیلی از وضعیت مصرف بازی‌های دیجیتال بر روی پلتفرم موبایل در کل کشور را ارایه می‌دهد.
پلتفرم موبایل در سال‌های اخیر کاربران بسیاری را به عرصه بازی‌های دیجیتال افزوده و درآمد این صنعت را وارد مرحله‌‌ی جدیدی کرده است. بر اساس گزارش آماری که اخیراً منتشر شده، درآمد سال 2016 بازی‌های موبایلی در دنیا، رقمی معادل 40.6 میلیارد دلار است؛ بیشترین سهم را نیز قاره آسیا با درآمد تخمینی 24.8 میلیارد دلار در اختیار دارد. مطابق همین گزارش، تعداد تقریبی بازیکنان موبایلی در دنیا معادل 2 میلیارد و 800 میلیون نفر در سال 2016 است که بطور میانگین حدود 30 دقیقه در روز بازی می‌کنند. از سویی دیگر شرکت Newzoo نیز در گزارش‌های اخیر خود، درآمد جهانی این بازی‌ها را در سال 2016، رقمی معادل 36.9 میلیارد دلار اعلام کرده که در واقع معادل 37 درصد کل درآمد جهانی بازی‌های دیجیتال است و سهم قاره آسیا را نیز از این درآمد، 21 میلیارد دلار تخمین زده است. همچنین براساس این گزارش‌ها، چین، امریکای شمالی و ژاپن به ترتیب بیشترین درآمد را از بازی‌های موبایلی در سال 2016 کسب کرده‌اند.
اما آن چیزی که در این گزارش ملاحظه خواهید کرد، نتایج تحقیقات نویسنده، در زمینه‌ی بازی کردن بر روی این پلتفرم در ایران است. بر اساس این گزارش، تقریباً 20 میلیون و 500 هزار نفر بازیکن موبایلی در سال 94 در کشور وجود دارد که بطور میانگین روزانه 74 دقیقه بازی می‌کنند. همچنین درآمد بازی‌های موبایلی در ایران در سال 94، رقمی معادل 139 میلیارد و 900 میلیون تومان برآورد می‌شود و …

فهرست مطالب:

– چگونه این گزارش را مطالعه کنیم؟
– اعداد پر رنگ
– بازی کردن
– دسترسی و خرید
– سبک زندگی و رسانه
– خوشه‌بندی بازیکنان موبایلی در ایران
– 12 نکته در مورد فروشگاه‎‌های دیجیتال
– رو به جلو
– این پژوهش چگونه انجام شده‌است؟
– ما چه کسانی هستیم؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید